Vengma, hiç bir partinin borazanı değildir. Hiç bir partinin düşmanı da değidir. Kürt partilerinin doğru politikalarını destekler, yanlış politikalarını eleştirerek yol göstermeye çalışır.

Kör Şiddet Ve Ulusal Mücadele

Hasan Dere / Şiddet bir davranış biçimidir. Canlıyı şiddete zorlayan açlık hissi olduğu düşünüldüğünde, şiddetin içsel bir dürtü olduğu akla gelir.

Dolayısıyla içsel dürtünün canlıyı şiddete zorladığı sonucuna varılır. Oysa doğada açlık hissine sahip olmayan bir çok olguda şiddete rastlıyoruz.
Bir gezegenin diğerini yutması, yeni gezegenlerin ortaya çıkması, volkanların patlaması şiddetsiz vuku bulan olaylar değil.
Şiddet konusunda bilimsel bir araştırma içine girerek yazıyı içinden çıkılmaz hale getirmeyeceğiz.
Konumuz, siyasal değişim aracı olarak şiddet, daha çok kör şiddettir.

Bu ‘kör şiddet’ tabirini ilk kim kullandı bilmiyorum.

Şiddet tabirini bilimsel manada ilk kullanan Yunan filozofu (Herakleitos) Heraklit‘tir.
Haliyle, ilk materyalist filozof da bu düşünceleri nedeniyle O’dur diyebiliriz. Çünkü O’na göre kainatı oluşturan temel varlık, maddi olan „Ateş“tir. Bir tür şiddet olan ateş (en uç noktası savaş) olmasa hiç bir şey olmazdı. “Karşıt olan şeyler bir araya gelir ve uzlaşmaz olanlardan en güzel uyum doğar. Her şey çatışma sonucunda oluşur.” der. Hatta „gerçek ‘Adalet’i, şiddet doğurur“ ya da sağlar, düşüncesindedir!
Materyalist felsefedeki „zıtların birliği; zıtların mücadelesi“ bu düşünceden beslenir.
Dikkat edilirse çatışma harmonie’ye karşıt değil, aksine en güzel uyuma yol açar!

Dolayısıyla sınıflı toplumlarda şiddet, düzeni sağlamanın (uyum) en radikal aracı olurken, süreç içinde zıddını geliştir ve düzeni değiştirmenin en temel dayanağı haline de gelir.

Devletler, toplum mühendisliğiyle bazen havuç bazen şiddet uygulayarak toplumsal düzeni sağlarken, değiştirmek isteyenler çoğunlukla ses getiren şiddetti tercih ederler.
Bu tercih, bu tür eylem sahiplerini ilerde tedhişçi ve terörist olarak adlandırılmalarına ve kitleden kopmalarına neden olur.

Kör şiddet dediğimiz şey, ses getirme düşüncesinden beslenen eylemlerdir. Eylem söz ettirmeli.

Eylemin ses getirmesi için vurucu ve yıkıcı olmasına dikkat edilir. Kimi vurduğu, neyi yıktığı ise basit bir ayrıntı olarak gözden kaçar. Bu ihmal, endişeye kapılan toplumun, beklendiği gibi değiştiricilere değil aksi yöne, “güvenliği sağlama” vaadinde bulunan düzen sahiplerine akmasına yol açar.

KÜRT ULUSAL MÜCADELESİNDE uzun yıllardır durum böyledir. Bu nedenle kör şiddet, özünde düzenin eski sahiplerine yarayan bir eylem türüne dönüşmüştür.

PKK’nin neredeyse elli yıldır uyguladığı şiddet, ULUSAL MÜCADELE’de hiçbir kazanıma dönüşmemiş, aksine Kürtlerin büyük ölçüde zarar görmesine sebep olmuştur.

PKK şiddeti, Kürtleri ulusal safta toplayamamış aksine iki büyük kampa bölünmesine neden olmuştur. Devlete ve PKK’ye sığınan iki büyük yığın!
PKK, şiddet ile varabileceği son hududa dayanmıştır. Bundan ötesi tek tek imha olmak ve elde kalan gücü de tüketerek zamana yayılmış bir yok oluş!..

PKK, uyguladığı şiddetle kendisine beslenen umutları tüketmiştir. Başlangıçta kör şiddete tav olup, örgütün peşine takılan tabanının artık en azından insan varlığımızı kurtarmaktan başka çare kalmadığını görmesi gerek.

Yanlışta ısrar etmenin getirisi olmaz. En fazla eldekilerin de yitimine sebep olur.

50 yıla yakındır baş vurulan şiddeti terk edip, birkaç yıl da barışçıl mücadele yürütmeyi denesek ne kaybederiz?

Kimse HDP demesin, kim tarafından organize edildiği net olmayan paravan örgütlerin kurucu odaklara itiraz ettikleri ve misyonlarını tamamlanmadan sahneden çekildikleri görülmemiştir!
 


1 Yorum
  1. Simko Engizek diyor

    bize demokratik cumhuriyeti yutturmak isteyen,bize mustafa kemal olan kürd avcisini sevdirmek isteyen,pkk tüzügünü ve davasini bir yatak ve tesbih icin satan,kürdistan devrimcileri suriye´de,lübnan´da,kürdistan´da ve avrupa´da gizli odaklarin destegi ve kendi köpekleri ile katlettiren,kürdleri ilac gibi kullanalim pasam diyen,colemerg´de kürd halkima zeki müren türkcesi sopayla ögretmek isteyen,kürd halki hasta ve delidir diyen,perincek ve yalcin kücük ile suriye ve lübnan´da kapali odalarda whisky ve raki ceken,ben mustafa kemal´in en iyi ögrencisiyim diyen,ben halis muhlis kürd degilim diyen,pesewa seroke netewi ne mir QAZI MUHAMMED´in yegenine,serok barzani icin binbir iftira atan ve küfür eden,saddam hüseyin gibi bir parasit iblis´i savunan,bende peygamber ruh ve cizgisi var diyen,perincek ve yalcin kücük ile raki masasinda kürdün dini ile dalga gecen IBLIS SEYTAN RUHLU PARASIT ÖCALAN ve sülalesine 40 milyon defa LANETULLAH!

    kürdistan tarihinde iblis öcalan ve kardesi topal osman öcalan gibi iki tane welat haini,seytan ve muawiye ikizleri görülmemis ve rastlanamaz.

    cemile ceto,binbasi kasim ve sahin dönmez bu iki kardes seytanlarin karsisinda bir numarali nistimanperwer sayilir.

Yorum Yazın

E-posta hesabınızı yayınlanmıyoruz

nineteen + ten =

Kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerezler kullanıyoruz. Sorun yok, rahat olun. Size özel herhangi bir bilgiyi yayınlamıyor ya da paylaşmıyoruz. Anladım, sorun yok Daha Fazla